WHO:n Perinteisen lääketieteen strategia 2025-2034 (luonnos)

6.5.2024

Luontaishoitoalan Foorumi ry kommentoi WHO:n Perinteisen lääketieteen strategialuonnosta vuosille 2025 – 2034

Foorumi painotti kommenteissaan yhteistyötä terveydenhuollon ja luontaishoitoalan keskeisten järjestöjen kanssa. Toimiviksi todettujen luontaishoitojen integrointi terveydenhuoltojärjestelmään ei voi eikä saa olla terveydenhuollon yksipuolinen toimenpide vaan luontaishoitoalan järjestöt on otettava mukaan integrointiin, koska ne ovat alansa asiantuntijoita. Terveydenhuoltoon integroitujen luontaishoitojen tekijöiltä ei saa vaatia lääkärin koulutusta vaan luontaishoitojen omien ammattiyhdistysten koulutusvaatimusten mukaisen koulutuksen pitää riittää. Monilla luontaishoitoaloilla koulutukseen sisältyy esim. 30 opintopisteen laajuiset koululääketieteen opinnot.

Lue Foorumin kommentit alla olevasta pdf-tiedostosta. Sen rivi-, sivu- ja kappalenumerot viittaavat strategialuonnokseen, joka on toisessa alla olevassa tiedostossa.

• Luontaishoitoalan Foorumi ry:n kommentit WHO:n Perinteisen lääketieteen strategialuonnokseen 2025-2034