Vastine kirjoittajille

1.3.2021

Hyvä Vasemmistoliiton 2. varapuheenjohtaja Minna Minkkinen ja Vihreiden puoluehallituksen jäsen Perttu Jussila

Aamulehti julkaisi 19.2.2021 Lukija-osastossa kirjoituksenne ”Uskomushoitoihin tarvitaan tiukempaa sääntelyä – Selvittääkö hallitus sääntelymahdollisuudet?

Kirjoituksestanne päätellen teillä on virheellinen käsitys luontaishoidoista (CAM-hoidot eli täydentävät ja vaihtoehtoiset hoidot). Haluamme oikaista kirjoituksenne virheelliset tiedot. Mielellämme myös keskustelemme teidän kanssanne tästä asiasta, jotta ymmärrämme toisiamme paremmin ja vältymme väärinkäsityksiltä.

Oikaisumme on liitetiedostossa (pdf-tiedosto alla).

Tietoa Luontaishoitoalan Foorumi ry:stä:

Luontaishoitoalan Foorumi ry:n tarkoituksena on Suomessa toimivien luontaisterapeuttien yhdyssiteenä edistää luontaishoitojen yhteiskunnallista arvostusta ja asemaa sekä parantaa luontaishoitoalan toimintaedellytyksiä, sisäistä yhteistyötä ja tiedonkulkua. Yhdistyksen tarkoituksena on lisäksi edistää luontaishoitoalan kehittämistä, osaamista, tutkimustoimintaa ja yhteistyötä alan tutkijoiden kanssa. Yhdistys haluaa edistää yhteistyötä yhdistävän lääketieteen (integrative medicine) ihmiskeskeisen ja kokonaisvaltaisen periaatteen mukaisesti.

Luontaishoitoalan Foorumi ry:n jäseninä ovat 15 täydentävien hoitojen ammattilaisjärjestöä ja koulutustahoa. Luontaishoitoalan Foorumi ry:n jäsenet edustavat noin 1.000 täydentävien hoitojen alalla toimivaa henkilöä. Luontaishoitoalan Foorumi ry:n jäseninä olevissa koulutustahoissa on vuosittain satoja täydentäviä hoitoja opiskelevaa henkilöä.

Ilkka Westman

Luontaishoitoalan Foorumi ry:n sähköpostiosoite: info(at)luontaishoitoala.fi

Twitter: https://twitter.com/LuontaisFoorumi

Vastine Aamulehden kirjoitukseen 19.2.2021 Minkkiselle ja Jussilalle: