Seurakuntalainen

26.11.2022

Uushenkisyys

Seurakuntalainen -lehdelle,

Viestin liitteenä on Kannanotto Seurakuntalainen-lehdessä 4.10.2022 julkaistuun Marjut Hovin haastatteluun: Uushenkisyydestä vastauksia etsivät voivat ymmärtämättömyyttään joutua syvälle pimeyteen: https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/marjut-hovi-uushenkisyydesta-vastauksia-etsivat-voivat-ymmartamattomyyttaan-joutua-syvalle-pimeyteen/

Marjut Hovi näyttää niputtavan kaikki suomalaisen virallisen terveydenhuollon ja kristillisen rukoilemisen ulkopuolelle jäävät terveyttä ja hyvinvointia edistävät hoidot ”uskomushoito”-termin alle. Tähän väittämään liittyy useampi virheellisyys.

”Uskomushoito”-termi loukkaa sekä täydentäviä ja vaihtoehtoisia hoitoja käyttäviä asiakkaita että hoitoja tekeviä ammattilaisia. Vaadimme, että Seurakuntalainen-lehti korjaa kirjoitustaan niin, että se ei koske täydentäviä ja vaihtoehtoisia hoitoja, ja käyttää vastaisuudessa hoidoista asiallista terminologiaa: ”luontaishoidot” tai ”täydentävät ja vaihtoehtoiset hoidot”.

Yhteistyöterveisin

Sähköposti: info(at)luontaishoitoala.fi