Kannanotto 3.9.2022

3.9.2022

Kannanotto sosiaali- ja terveysvaliokunnan kokoukseen 8.9.22 koskien kansalaisaloitetta Ehjänä syntynyt -loppu "eheytyshoidoille"

Hyvä sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi ja valiokunnan jäsenet

Seksuaalisten eheytyshoitojen kieltämistä vaativa kansalaisaloite KAA 10/1021 vp on valiokuntanne käsittelyssä 8.9.2022. Luontaishoitoalan Foorumi ry. vaatii, että sosiaali- ja terveysvaliokunta pitää seksuaaliset eheytyshoidot omana asiakokonaisuutenaan eikä yhdistä niitä luontaishoitoalaa koskevaan lainsäädäntöön eikä selvitystyöhön sosiaali- ja terveysministeriössä. Seksuaaliset eheytyshoidot eivät ole osa täydentäviä ja vaihtoehtoisia hoitoja.

Lue Luontaishoitoalan Foorumin kannanotto verkkosivulta

Kannanotto lähetettin Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnalle (stv), sen puheenjohtajille, kaikille jäsenille ja varajäsenille sekä tiedoksi STM:ään.

stv: Markus Lohi (kesk, pj) , Mia Laiho (kok, vpj), Pekka Aittakumpu (kesk), Kim Berg (sd), Kaisa Juuso (ps), Arja Juvonen (ps), Pia Kauma (kok), Anneli Kiljunen (sd), Noora Koponen (vihr), Terhi Koulumies (kok), Merja Kyllönen (vas), Hanna-Leena Mattila (kesk), Ilmari Nurminen (sd), Veronica Rehn-Kivi (r), Minna Reijonen (ps), Heidi Viljanen (sd), Sofia Virta (vihr) ja varajäsenet: Bella Forsgrén (vihr), Petri Huru (ps), Jari Koskela (ps), Aino-Kaisa Pekonen (vas), Juha Pylväs (kesk), Piritta Rantanen (sd), Sari Sarkomaa (kok), Ville Valkonen (kok) ja Paula Werning (sd).

Tiedoksi: Jaska Siikavirta (STM) ja Kaisa Halinen (STM).