Sensuuri vai vapaa tiede?

26.6.2023

SuomiAreena päättää, että "Terveyttä ja hyvinvointia homeopatialla" -keskustelua ei striimata

Hyvät tuottajat Johanna Tonttila, Sara Pitkänen, Jenni Åman ja Viivi Lähteenmäki

Muutama kommentti sen vuoksi, että päätitte ettei "Terveyttä ja hyvinvointia homeopatialla" -keskustelua striimata.

1. Moniäänisyyden lisääminen keskustelijoiden kautta

-- Kokeneina tuottajina ymmärrätte varmasti hyvin, että yhdenkin skeptikon mukaan ottaminen olisi tehnyt keskustelusta juupas-eipäs keskustelun, joka olisi vääjäämättä keskittynyt siihen kysymykseen, onko homeopaattisessa lääkkeessä mitään mikä voi ylipäätään vaikuttaa. Pääteemaan "Terveyttä ja hyvinvointia homeopatialla" ei olisi päästy ollenkaan.

2. Katkaisitte Suomessa sen ilahduttavan kehityksen, joka muualla maailmassa etenee

-- Maailman terveysjärjestö WHO ja Intian hallitus järjestävät yhdessä ensimmäisen perinnehoitojen globaalin huippukokouksen 17.-18. elokuuta 2023 Gandhinagarissa Intiassa. Kokous järjestetään samanaikaisesti G20-maiden terveysministerikokouksen yhteydessä.

3. Tällaisella päätöksellä SuomiAreena, MTV ja Pori profiloituvat seuraan, johon uskoakseni ette halua kuulua

-- Max Planckin ajatus tieteen edistämisestä: Science advances one funeral at a time.

Pyydän, että harkitsette vielä kerran, kenen ääntä kuuntelette (sensuurin vai vapaan tieteen) ja striimaatte keskustelun niin kuin kuuluukin tehdä.

Ilkka Westman

Akupunktioammattilaiset ry:n puheenjohtaja