Kirjeessä 6 kysymystä Petteri Orpolle – 778 allekirjoitusta

Kokoomuksen puheenjohtajalle, Petteri Orpolle, lähetettiin 18.12.2020 kuusi kysymystä sisältävä kirje. Runsaassa vuorokaudessa 778 luontaishoitoalan ammattilaista, heidän asiakastaan ja alan tulevaisuudesta huolestunutta allekirjoitti kirjeen. Allekirjoitukset ovat ainoastaan Petteri Orpolle henkilökohtaisesti lähetetyssä kirjeessä, alla olevasta kirjeen kopiosta ne on poistettu.

Kokoomuksen alajärjestöt näyttävät puuhaavan kovaa vauhtia luontaishoitoja (terveydenhoitoa täydentäviä hoitoja) rajoittavaa lakia. Puuhanaisena näyttää olevan eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan varapuheenjohtaja, lääkäri Mia Laiho (kok), joka teki eduskunnassa joulukuun alussa lakialoitteen ns. "puoskarilaista". Lakialoiteteksti ei ole vielä julkinen mutta Verkkouutiset.fi 11.12.2020 julkaiseman uutisen tietojen perusteella sisältö näyttää samanlaiselta kuin edellisen eduskunnan kansanedustajan, lääkäri Sari Raassinan (kok) 24.10.2018 tekemä lakialoite. Lakialoitteen toteutuessa osa luontaishoitajista joutuisi työttömiksi, koska asiakaskunnasta katoaisi lähes puolet.